Hoe begin je een concept voor je bedrijf?

Concept ontwikkelen

Een idee voor een bedrijf kan in je opkomen in een droom of het kan het product zijn van uren en uren onderzoek. Hoe dan ook, om een bedrijfsidee te starten, moet je eieren in één mandje doen – je eigen. Zelfs als u geen ervaring hebt met het uitwerken van uw ideeën, is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. Veel nieuwe ondernemers overwegen niet eens een eigen bedrijf te beginnen uit angst dat ze niets meer hebben als hun dagen erop zitten. Maar hoe weet u of uw idee iets is dat echt voor u kan werken? Zelfs de beste plannen lopen vaak spaak als ze niet volgens plan verlopen. Er zijn echter manieren om ervoor te zorgen dat uw bedrijfsconcept niet eindigt als de zoveelste onvervulde droom. Hier volgen enkele tips over hoe u aan de slag kunt met uw nieuwe zakelijke onderneming:

Schets je idee

Een van de beste manieren om een gevoel voor je idee te krijgen is door snel te kijken naar wat andere mensen aan het doen zijn. In plaats van op je geheugen te vertrouwen om details te onthouden, kun je een schets gebruiken om een voorsprong te krijgen op je bedrijfsidee. Of je een schets gebruikt is aan jou – sommige mensen vinden het efficiënter om eerst hun idee te schetsen en het dan op papier over te brengen. Maar als je je idee schetst, is het beter om te gedetailleerd te zijn dan te abstract. In feite zal een gedetailleerde schets je helpen om eventuele bugs die je zou kunnen tegenkomen op te sporen. Als je het geluk hebt dat je een idee hebt ontwikkeld dat zowel gedetailleerd als interessant is, kun je aan de slag gaan met de ontwikkeling van het Concept ontwikkelen. Als je idee echter te abstract of te algemeen is, zul je het moeilijker hebben om het product te ontwikkelen.

Neem een pauze

De beste manier om je business idee uit je hoofd en in de wereld te krijgen is om het te ont-mystificeren en een pauze te nemen. Hierdoor kunnen uw hersenen zuurstof opnemen en opnieuw opstarten, en zult u eerder met nieuwe ideeën komen die waarschijnlijker levensvatbare zakelijke voorstellen zullen zijn. Als u een bedrijf runt, moet u de tijd nemen om te decompresseren en tot rust te komen. Dit kan betekenen uitgaan, rustig aan doen met de computer, een boek lezen, of iets anders doen dat u ontspant. Als u te hard werkt om uw nieuwe bedrijfsidee te behandelen, zult u niet de nodige energie hebben om met de best mogelijke oplossing te komen.

Zorg dat je de middelen hebt die je nodig hebt

Een van de eerste dingen om te controleren of uw idee levensvatbaar is, is of u de middelen hebt om het te verwezenlijken. Om te beginnen moet u een bedrijf vinden dat geïnteresseerd is in uw product of dienst en hun toestemming kopen om uw product of dienst op de markt te brengen. U kunt dit doen door een bedrijf in te huren om u te helpen met marktonderzoek en het nemen van aankoopbeslissingen voor de goederen en diensten die u nodig hebt. Als uw idee op technologie is gebaseerd, zult u ook de middelen nodig hebben om de nodige software en hardware aan te schaffen. Als u bijvoorbeeld een softwareontwikkelaar bent, zult u de juiste software en het juiste besturingssysteem nodig hebben om uw bedrijfsplan te ontwikkelen. Als u een marketingbedrijf opzet, is het verstandig om over de nodige fondsen te beschikken om uw marketinguitgaven af te handelen en last but not least, zult u ook het talent nodig hebben om uw bedrijf te promoten. Als u een solo-ondernemer bent, zult u waarschijnlijk een manier moeten vinden om uzelf te promoten. Sommige mensen hebben het vermogen om te netwerken en hun naam daarbuiten te krijgen, terwijl anderen hard zullen moeten werken om hun naam in de krant te krijgen.

Bepaal wie van je idee zal profiteren

Een van de belangrijkste dingen die je moet doen is bepalen wie er baat zal hebben bij jouw idee. Dit zal je helpen om erachter te komen aan wie je moet verkopen, en wie je als je klanten moet benaderen. Met andere woorden, u zult het klantendroomteam vormen, en u zult hun steun nodig hebben. Als u een product ontwikkelt voor een specifieke niche, zal dit deel gemakkelijk zijn. Maar als u uw product generaliseert, zult u het moeilijker hebben om het Dreamteam te vormen. Bijvoorbeeld, als uw idee een frisse smoothie voor pre-workouts is, zult u een gemakkelijkere tijd hebben om het product aan fitnessfreaks te verkopen, maar als het gaat om het veralgemenen van uw product, zult u een moeilijkere tijd hebben om een Dreamteam te vormen.

Maak een lijst van al je vaardigheden en ervaring

Een van de beste manieren om een gevoel voor uw idee te krijgen is om al uw vaardigheden en ervaring op een rijtje te zetten. Wanneer je je idee aan het schetsen bent, probeer dan een logboek bij te houden van alle vaardigheden en ervaring die je hebt. Dit zal je helpen om al je vroegere pogingen te traceren die bijgedragen kunnen hebben aan je idee. Misschien heb je een idee ontwikkeld omdat je een geweldige webontwikkelaar bent of omdat je vroeger marketingonderzoeker was. In dat geval weet u dat u over de nodige vaardigheden beschikt om uw idee goed in de markt te zetten.

Doe wat marktonderzoek

Een van de beste manieren om een gevoel te krijgen voor de markt voor je product of dienst is marktonderzoek doen. Dit kan betekenen dat je naar de winkel gaat en een paar monsters van soortgelijke producten koopt om de kwaliteit, smaak en het gevoel van je product te testen. Het betekent ook andere websites bezoeken en kijken naar de kenmerken en recensies van producten waarvan u denkt dat ze nuttig kunnen zijn voor uw markt. Marktonderzoek doen is iets anders dan een marktsegmentatiekaart samenstellen – dat is waar uw product voor zal worden gebruikt. U kunt een idee krijgen van de vraag naar uw product door marktonderzoek uit te voeren, maar u zult niet weten naar welke functies mensen op zoek zijn en of ze daadwerkelijk in uw product geïnteresseerd zijn of niet.

Gooi er niet zomaar geld tegenaan, maar controleer of het de juiste beslissing is

Een van de beste manieren om te weten of je idee een goed idee is, is om er wat geld tegenaan te gooien. De beste manier om dat te doen is door marktonderzoek te doen en te kijken wat anderen over je product of dienst zeggen. U kunt dit doen door betaald onderzoek of enquêtes. Wanneer u uw nieuwe product of dienst test, wacht dan een paar dagen voordat u recensies of beoordelingen plaatst. Dit geeft u de tijd om de respons te evalueren en een gevoel te krijgen voor wat mensen denken. Als u denkt dat uw product de investering waard is, plaats dan enkele beoordelingen of waarderingen achteraf. Zorg ervoor dat u vermeldt wat u goed en niet goed vindt aan uw product.

Conclusie

Als je net begint, is het beter om het zekere voor het onzekere te nemen. Gooi niet te veel geld naar je nieuwe idee, anders heb je uiteindelijk niets om mee te pronken. Met dat in gedachten, zijn hier een paar dingen die je kunt doen om ervoor te zorgen dat je nieuwe bedrijfsidee niet eindigt als de zoveelste onvervulde droom. Begin met het schetsen van je idee. Dit zal u helpen een gevoel te krijgen voor de markt, het product en uw concurrentie. Neem vervolgens een pauze en kom tot rust. Zo kunt u zich weer concentreren en met nieuwe ideeën komen. Tenslotte, doe wat marktonderzoek en blijf bescheiden. Uw nieuwe bedrijfsidee is misschien niet het meest sexy of glamoureuze, maar het is de sleutel tot succes.