Bedrijfsjuristen – De toekomst van recht en bedrijfsleven

Bedrijfsjurist

Naarmate de technologie onze manier van zakendoen en de advocatuur blijft transformeren, zullen onze Bedrijfsjurist dat ook doen. Dit is een gedenkwaardige tijd voor advocaten die hun kantoor de toekomst in willen leiden met een mentaliteit die is gebaseerd op klantenservice, technologie en innovatie in plaats van op gevestigde praktijken. De eerste van deze veranderingen is al aan de gang. De rijzende sterren van het recht nemen meer social media handles aan dan ze aankunnen, telemedicine heeft de in-office meet-and-greets vervangen als de methode bij uitstek voor een eerste consult, en virtuele praktijksessies zijn wijdverspreid geraakt. Voor de topadvocaten van vandaag betekent dit dat ze multisportatleten moeten worden – een hybride van advocaat en fitnessfanaat die nog steeds een aktetas mee kan nemen naar een bestuursvergadering, maar ook kan gedijen in het digitale tijdperk door op de hoogte te blijven van trends in de sector en op de hoogte te blijven van sociale media.

Wat is er nodig om advocaat-ondernemer te worden?

Advocaat-ondernemer worden is een opstap naar een meer opwindende, en meer winstgevende toekomst voor zowel de advocaat als het advocatenkantoor. Het is niet voor de zwakkeren van hart, maar biedt een enorm potentieel voor succes. De eerste en belangrijkste vereiste is een passie voor het recht. Interesse in het recht kan worden aangewakkerd door het lezen, leren en het beoefenen van het recht, maar het vereist een consistente en doelbewuste focus – iets dat gemakkelijker zal zijn om door te komen als je niet werkt een 9-5 baan. Vervolgens moet je een duidelijk idee hebben van wat je wilt doen met je nieuwe bedrijf. Het is normaal om iets te willen doen waar je van houdt, maar wat als je bedrijf maar voor 50% zo goed is als je wilt dat het is? Of, wat als je niet genoeg van iets kunt krijgen? Bijvoorbeeld, wat als je een fitness freak bent en rechten een sport is waar je graag naar kijkt, maar niet goed genoeg kan om daadwerkelijk te spelen?

Waarom advocaat-ondernemer de toekomst is.

Zoals het bovenstaande suggereert, ondernemer zijn is niet voor iedereen weggelegd. Maar voor wie wel geïnteresseerd is, maar niet weet hoe hij het moet aanpakken, is de toekomst van het recht een geweldige plek om te beginnen omdat ze veel mogelijkheden en kansen biedt. Met de groei van het internet en de sociale media is de toekomst van het recht nu. Of u nu een solobeoefenaar bent of voor een advocatenkantoor werkt, u kunt ondernemer worden en profiteren van de groeiende vraag naar juridische diensten online en offline. Met dit in gedachten, is de toekomst van het recht nu.

– Clint Wilson, Ondernemer, Hoe een bedrijf starten, en een ondernemer worden, Inc.

Het verschil tussen een advocaat en een ondernemer.

Het grootste verschil tussen een advocaat en een ondernemer is dat een ondernemer meer inspanning en het nemen van risico’s vereist. Ondernemers zijn vaak risicomijdend en risicomijdende advocaten zijn vaak te bang om nieuwe dingen te proberen. Om succesvol te zijn, moet je immers soms gelijk hebben – en dat is meestal gemakkelijk te vergeten wanneer je een baan van negen tot vijf hebt. In de wereld van ondernemerschap, bijvoorbeeld, leer je niets als je geen fouten maakt. Fouten maken hoort bij het proces, en ervan leren helpt je groeien als zakenman. Legale ondernemers maken vaak geen fouten, maar zij moeten nieuwe technieken, risico’s en ideeën uitproberen die misschien niet zo veilig of succesvol zijn als ze op het eerste gezicht lijken.

Hoe bouw je een succesvolle advocatenpraktijk op in het digitale tijdperk?

Succesvolle advocaten in het digitale tijdperk moeten in staat zijn om hun praktijk aan te passen aan de behoeften van een modern publiek. Ze moeten ook de nieuwste technologieën en trends begrijpen, wat betekent dat ze goed op de hoogte moeten zijn van digitale praktijken. Om een succesvolle advocaat in het digitale tijdperk te worden, moet je weten hoe je het oude te mengen met het nieuwe, terwijl ook zich te houden aan de behoeften van uw moderne klanten. Je moet ook in staat zijn om uw klanten tevreden te houden – een moeilijke taak op zich wanneer de meeste klanten willen dezelfde oude dingen van hun advocaten. Om een succesvolle advocatenpraktijk in het digitale tijdperk te creëren, moet u: – Flexibel zijn – Leren accepteren dat er veranderingen in je branche zullen zijn, en hoe je daarmee om moet gaan. – vindingrijk zijn – nieuwe manieren vinden om technologie en internet in te zetten voor uw praktijk. – Wees creatief – Denk buiten de gebaande paden en probeer nieuwe dingen uit die voor u zouden kunnen werken. – Wees volhardend – Doe elke keer uw best en neem geen genoegen met minder dan uw best. – Wees optimistisch – Dingen zullen soms fout gaan, en daar moet je op voorbereid zijn. – Wees realistisch – Rechten is een langzame en gestage business, dus wees niet te ambitieus en beloof geen dingen waarvan je weet dat je ze realistisch gezien niet kunt bereiken. – Wees klantgericht – Wees je bewust van wat je cliënten willen, en lever dat voor hen.

Strategieën om te slagen als advocaat en als ondernemer.

Ook al zijn advocaat en ondernemer ongelooflijk lonende carrières, het is belangrijk om te onthouden dat ze beide zeer concurrerend zijn. Om succesvol te zijn, moet je een strategie hebben voor succes als je het tegen zo’n zware concurrentie moet opnemen. Wat volgt zijn enkele tips voor aspirant-ondernemers en succesvolle advocaten om u te helpen gedijen in deze nieuwe omgeving.

Samenvatting

Terwijl de toekomst van het recht blijft veranderen, zullen onze advocaten dat ook doen. Dit is een gedenkwaardige tijd voor advocaten die hun kantoren de toekomst in willen leiden met een mentaliteit die is gebaseerd op klantenservice, technologie en innovatie in plaats van op gevestigde praktijken. De eerste van deze veranderingen is al aan de gang. De rijzende sterren van de advocatuur nemen meer social media handles aan dan ze aankunnen, telemedicine heeft de in-office meet-and-greets vervangen als de methode bij uitstek voor een eerste consult, en virtuele praktijksessies zijn wijdverspreid geworden. Voor de topadvocaten van vandaag betekent dit dat ze multisportatleten moeten worden – een hybride van advocaat en fitnessenthousiasteling die nog steeds een aktetas naar een bestuursvergadering kan dragen, maar ook kan gedijen in het digitale tijdperk door op de hoogte te blijven van trends in de sector en de sociale media te blijven volgen.